اهواز، کیانپارس، برج تشریفات طبقه 11 واحد 1

روزهای زوج از ساعت 3 الی 7 بعد از ظهر

09308919019

توصیه های قبل و بعد از عمل جراحی عیوب انکساری ( لازک، PRK، لیزیک )

توصیه های قبل از عمل جراحی عیوب انکساری ( لازک ، PRK، لیزیک )

1. از لنز تماسی نرم (SOFT) حداقل 14روز (سه هفته) قبل ازعمل جراحی استفاده ننمایید.
  2. اگر از لنزتماسی سخت (HARD) استفاده می شود، این زمان حداقل 3هفته می باشد.
  3. هر نوع سابقه خشکی چشم ،بیماری های تیروئید، دیابت، امراض رماتیسمی و پوستی، صرع، مصرف داروهای خاص، هپاتیت و ایدز را به پزشک خود یادآور شوید.
  4. صبح روز عمل حتما استحمام کنید.
  5. خانم ها از سه روزقبل آرایش چشم و مژه نداشته باشند.
  6. از سه شب قبل هرشب ، مژه ها با آب سرد و شامپوبچه شسته شود.
  7. روز عمل ازعطر و ادکلن استفاده ننمایید.
  8. آوردن همراه ضروری است. بعد از عمل قادر به رانندگی نخواهید بود.

توصیه های بعد از عمل جراحی عیوب انکساری

1. روز بعد از عمل و 3تا5 روز بعد از عمل ،توسط پزشک خودتان ویزیت خواهید شد. لذا ضمن تنظیم برنامه های شخصی، در تاریخ و زمان مشخص شده مراجعه فرمایید.
  2. دقت فرمایید که در زمان توصیه شده از قطره های چشمی استفاده نمایید. و همچنین ریختن صحیح آن را فراموش نفرمایید. لازم نیست برای چکاندن قطره ازخواب بیدار شوید.
  3. معمولا تا پس از برداشتن لنزها از روی چشم، توصیه به شستن صورت و آب زدن به چشم ها نمی شود.
  4. تا برداشتن لنز روی چشم ،مسافرت نروید. و در دسترس پزشک و مراکزدرمانی باشید.
  5. امکان دارد بعضی از افراد، بعد از عمل لازک (LASEK) و PRK دچارحالت اشک ریزش ، تاری دید ، ترس ازنور، سوزش و آبریزش شوند.
  6. نظافت شخصی را رعایت فرمایید. از تماس دستمال یا پارچه که به بینی یا دهان خود زده اید. به چشم ها جدا خودداری فرمایید.
  7. از مالیدن چشم ها و دستکاری با دستهای آلوده خود و دیگران جدا بپرهیزید.
  8. در لازک و PRK همانطور که در بالا نیز ذکرشد، درد و سوزش و آبریزش وجود خواهد داشت لذا مصرف مسکن وآرامبخش (مثل استامینوفن وبروفن درصورت عدم ناراحتی معده ) مانعی ندارد.
  9. در عمل لازک یا PRK برای 5 روز لنز تماسی روی چشمتان می باشد.
  10. در صورت افتادن لنز از روی چشم ،به مرکزدرمانی مربوطه مراجعه نمایید. در غیر اینصورت تا مراجعه به پزشک و مراکزدرمانی ،از یک عدد گازاستریل چشمی (تهیه شده ازداروخانه) جهت پانسمان وبسته نگه داشتن چشم یا چسب روی گاز استفاده نمایید. و طی این مدت از قطره چشمی خود استفاده نمایید.
  11. حداقل یکماه بعدازعمل شنا در استخر و دریا توصیه نمی شود.
  12. مطالعه و کار با کامپیوتر منعی ندارد. اما در چند روز اول ،ممکن است کار چشمی خسته کننده باشد. لذا توصیه می گردد حدود یکهفته استراحت نمایید.
  13. از عینک آفتابی استاندارد به مدت 6ماه پس از عمل بخصوص در فصلهای آفتابی سال استفاده نمایید.
  14. جهت بجاآوردن فریضه نماز، منعی برای وضونیست. فقط در مورد صورت به روش جبیره (به کمک دست خیس ) انجام شود.
  15. آرایش چشم ها و پلک ها برای خانم ها ، از سه هفته پس از عمل مجاز می باشد. (بافرض طبیعی بودن سیرترمیمی پس ازعمل و راحتی نسبی چشم ) حتی الامکان از استفاده از موادآرایشی برای مژه ها و داخل چشم اجتناب شود.

نکات بسیار مهم درباره عفونت پس ازعمل

چشم شما در چند روز پس از عمل (تاترمیم کامل لایه سطح چشم) و برداشتن لنز پانسمان ،بیشتر در معرض عفونت است.

علائم عفونت بسیار به علائم نقاهت، چند روز اول پس از عمل شباهت دارد. اما عفونت اکثر اوقات یک طرفه است. و همراه با ترشحات غلیظ (غیرآبکی) است. که به دنبال خوابیدن موجب چسبیدن پلک ها می شود.

از این رو  به افرادی که علائم شدید و غیرقابل تسکین یطرفه که بیش از12 ساعت طول کشیده باشد، مراجعه روزانه به اورژانس، بیمارستان یاپزشک در چند روز اول توصیه می شود.

تا ازجهت عدم بروز عفونت اطمینان حاصل شده ودرصورت پیش آمدن آن ،درمان در مراحل اولیه در اسرع وقت انجام گردد.

پشتیبانی